Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na rachunek za prąd w Lipnie można czekać nawet dłużej niż rok

Renata Kudeł
Gdy rachunek w końcu dotarł, okazało się że trzeba zapłacić za prąd prawie dwa tysiące złotych.
Gdy rachunek w końcu dotarł, okazało się że trzeba zapłacić za prąd prawie dwa tysiące złotych. Szymon Starnawski
Po 16. miesiącach oczekiwania na rachunek okazało się, że mieszkaniec powiatu lipnowskiego musi zapłacić za prąd prawie dwa tysiące złotych.

Czytelnik z powiatu lipnow-skiego (imię i nazwisko znane redakcji) jest oburzony, ale i... rozbawiony: - Chciałbym podziękować firmie Energa za to, że po szesnastu miesiącach przesłała mi wreszcie rachunek za prąd - mówi mężczyzna. - To zamyka w końcu sprawę mojej walki z tą firmą o coś, co tak naprawdę powinni realizować na bieżąco.

Mieszkaniec powiatu twierdzi, że ponieważ odczyty z licznika były robione systematycznie, spodziewał się rachunku z miesiąca na miesiąc. - Często pytałem o to inkasenta, czasem były to nerwowe rozmowy, ale inkasent bronił się mówiąc, że on tylko spisuje dane z licznika, nic więcej nie może - twierdzi wlaściciel posesji.

Można zapłacić na raty, ale nie o to chodzi

Gdy rachunek w końcu dotarł, okazało się że trzeba zapłacić za prąd prawie dwa tysiące złotych. - Ja na szczęście odkładałem pewną sumę co miesiąc przewidując, że rachunki mogą się skumulować - mówi mieszkaniec powiatu. - Sumę firma Energa pozwala automatycznie spłacać w ratach.

- Raty spłacę latem - twierdzi mężczyzna. - Nie mogę się jednak pogodzić z tym, że doprowadza się do takich sytuacji. Czym to jest spowodowane? Brakiem ludzi do pracy? Przecież za prąd płacimy niemałe rachunki, może trzeba kogoś dodatkowo zatrudnić?

Takie sygnały wciąż docierają do rzeczniczki

Do biura powiatowego rzecznika praw konsumentów w Starostwie Powiatowym w Lipnie wciąż zgłaszają się osoby nie otrzymujące na czas rachunków za energię elektryczną. - To są między innymi mieszkańcy Wielgiego, Lipna i Kikoła - wylicza Anna Ziemińska. - Niektórzy czekali na faktury za prąd nawet rok, półtora.

Rzecznik pomaga w takich sytuacjach klientom Energi pisząc do firmy odpowiednie pismo. Można także indywidualnie dzwonić do Energi - działa telefoniczne Biuro Obsługi Klienta. Do BOK-u można dzwonić codziennie w godz. 8-20 pod numer 555 555 555, zaś sprawy związane z zaległymi płatnościami wyjaśniane są pod numerem tel. 555 555 599.

INFO Z POLSKI odc.21 - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lipno.naszemiasto.pl Nasze Miasto