Przebudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy
W nocy z 3 na 4 sierpnia (ze środy na czwartek) rozpoczną się prace związane ze zmianą organizacji ruchu na obu wiaduktach. Będą prowadzone wyłącznie w godzinach nocnych, by zachować płynność ruchu. Podczas prac przejazd może być ograniczony do jednego pasa ruchu.
- Docelowo prędkość na obiektach zostanie podniesiona z dotychczasowych 30 do 50 km/h (ciężarówki do 40 km/h.)
- Zgodnie z zaleceniami ekspertów, pojazdy ciężarowe i autobusy nadal będą poruszały się wyłącznie prawym pasem ruchu (od strony chodnika).
- Lewy pas nadal pozostanie zwężony do 2,2 m i udostępniony dla pojazdów poniżej 3,5 t.
- Na jezdni zostaną wymalowane linie poziome umożliwiające tylko zjazd z lewego na prawy pas.
- Znikną plastikowe bariery ustawione na jezdni, pomiędzy pasami ruchu.
- Ustawione zostanie też nowe oznakowanie pionowe.
Co dalej z wiaduktami Warszawskimi w Bydgoszczy?
Wykonane podpory i prace naprawcze miały umożliwić dalsze korzystanie z przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą pozwolą użytkować obiekt jeszcze tylko przez około 10 lat. Przygotowano już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych Wiaduktów Warszawskich. Szacowany obecnie wstępnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln. Tak duże inwestycje ze względu na rządowe cięcia w finansowaniu samorządów, mogą być realizowane tylko po zapewnieniu dofinansowania centralnego. W tym roku Bydgoszcz zgłosiła do programów centralnych przebudowę infrastruktury drogowej na terenach inwestycyjnych (w tym przebudowę 3 wiaduktów w ciągu ul. T. Wulffa).
Historia bydgoskich wiaduktów Warszawskich w pigułce
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej. Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi, ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji, jednak pozostałe elementy przez następne lata ulegały dalszej degradacji. Oba wiadukty zostały wybudowane prawie 50 lat temu w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce odchodzi się od tego typu konstrukcji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?