Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa targowiska w Lipnie budzi niepokój wśród sprzedawców

Ewelina Fuminkowska
Tygodnik Lipnowski
Po ostatnim, pełnym emocji spotkaniu dotyczącym budowy nowego targowiska, zostało wyjaśnionych kilka kontrowersyjnych spraw.

Budowa nowego miejskiego targowiska ma kosztować około 10 mln złotych. Inwestorem jest Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Lipnie, które to w drodze przetargu, nabyło od miasta plac. Obecnie targowisko jest, zdaniem mieszkańców, w opłakanym stanie.

- Stare, jak za PRL, wiaty - mówi pan Marcin z Lipna. - Widziałem wizualizację nowego obiektu. To coś na miarę tych czasów.

Targowisko miasto sprzedało PUK, które postanowiło stare wiaty zamienić na budynki. Prócz tradycyjnych miejsc do handlowania, będą toaleta, parking i market.

- To nie będzie kolejna sieciówka, która zabierze handlującym klientów - uspokajał podczas spotkania Marcin Kawczyński, prezes PUK.

Sprzedawców martwiły jednak opłaty, a raczej ich podwyżka.

- Nie wiem, czy nas będzie stać na takie luksusy - mówili nam handlujące na targowisku. - Później ceny mogą wzrosnąć. W końcu PUK będzie musiał spłacić kredyt.

Marcin Kawczyński zapewniał, że przez 3 lata od podpisania umowy, stawki nie ulegną zmianie. - Obecnie opłaty zostały obniżone - powiedział Paweł Banasik, burmistrz Lipna.

- Wcześniej z pobieraniem opłat było różnie. Sprzedający nie zawsze płacili za cały zajmowany plac.

Podczas spotkania wiele kontrowersji budziło także przydzielenie miejsc.

- Obawiam się, że przez lokalizację mojego stanowiska nikt do mnie nie przyjdzie - mówi jeden z handlujących.

Prezes Kawczyński wyjaśnił, że targowisko zostało podzielone na sektory, gdzie sprzedawane będą określone towary.

- Przydzielając miejsca nie patrzyliśmy na nazwiska a na oferowany asortyment.

Obecnie jest już zajętych 90 proc. stanowisk. Wszystkie mogą być indywidualnie dostosowane do podpisujących umowy. PUK zachęca do spotkań i dyskusji.

- Czekam na wszelkie uwagi - mówił prezes. - Naszym sukcesem będzie nie wybudowanie targowiska, ale ściągnięcie tam klientów.

W ramach promocji mają być wydawane gazetki reklamowe oraz organizowany ma być festiwal.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lipno.naszemiasto.pl Nasze Miasto